Skill fortsätter att växa och söker ytterligare rekryteringskonsulter

En av våra starka framgångsfaktorer är att vi alltid hjälps åt. Vi firar varandras framgångar och gläds tillsammans när vi lyckas. Ingen fråga är för dum för att ställas och allas bidrag är lika viktigt. Om du skulle trivas i en sådan miljö är du kanske vår blivande kollega!

Linköping
Heltid
Rekrytering, 1 plats
HR
2018-02-08
 
Dela jobbet
 
Dela jobbet

om företaget

Skill är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en växande nationell närvaro. Våra ägare, som är 18 industriföretag, tre kommuner och ett regionförbund, vill att vi arbetar med att säkerställa kompetensförsörjning av högsta kvalitet. En viktig del i detta är att hjälpa våra kunder att rekrytera rätt kompetens till sitt företag.

I vårt uppdrag ligger också att vara engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungera som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk. Skill har idag kontor i Linköping, Norrköping, Motala, Jönköping, Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlskrona. Dessa kontor bemannas av sammanlagt ett 70-tal personer. Över 700 konsulter är uthyrda till våra kunder och vi gör flera hundra rekryteringar direkt till kund under ett år.

dina arbetsuppgifter

Du ansvarar för hela rekryteringsprocessen från behovsanalys och kravprofil till uppföljning och utvärdering. I nära dialog med kund kvalificerar du kandidater genom intervjuer, tester och referenser för att säkerställa att presenterade kandidater motsvarar kravprofilen. Eftersom det råder brist på många kompetenser innebär många rekryteringsuppdrag ett visst mått av search-arbete för att lyckas hitta relevanta kandidater. Därför krävs en strukturerad arbetsmetodik som gör det möjligt att ha många parallella processer igång. Du har ett stort eget ansvar med många kundkontakter samtidigt som du är en lagspelare och jobbar nära dina kollegor.
Tjänsten är placerad i Linköping

din profil

Du har några års erfarenhet av HR-arbete där rekrytering har varit en betydande del. Du har erfarenhet av att självständigt arbeta med rekryteringsprocessens alla delar. Vi tror du har en högskole- eller universitetsexamen med beteendevetenskaplig inriktning, detta är dock inte ett krav. Rollen kräver ett strukturerat arbete och förmågan att vara flexibel och kommunikativ i ett högt arbetstempo.
Din förmåga att skapa och behålla goda relationer med kunder och kandidater är en framgångsfaktor. Du delar med dig av din kompetens och erfarenhet till dina kollegor och bidrar till en god stämning. Det är en stark fördel om du har ett stort nätverk i regionen.

ansökningsförfarande

Har du frågor gällande tjänsten kontakta då rekryteringskonsult Svanhild Johansson, 0720-05 99 64, svanhild.johansson@skill.se
Du ansöker genom att logga in eller registrera CV och personligt brev på www.skill.se. Registrering i vår databas innebär ett enklare rekryteringsförfarande för dig och för oss.

ANSÖK TILL JOBBET