Inköpare - se hit!

Om du gillar utmaningar och stort eget ansvar kan vi erbjuda dig ett stimulerande och utvecklande arbete inom operativt inköp på Siemens. Våra leverantörer finns över hela världen och om du lockas av en roll med många kontakter både inom Sverige och i andra länder så kan detta vara tjänsten för dig.

Finspång
Heltid
Bemanning - Tjänstemän, 2 platser
Inköp
2018-09-11
 
Dela jobbet
 
Dela jobbet

om företaget

Siemens Industrial Turbomachinery AB (SIT AB) utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På SIT arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

dina arbetsuppgifter

Du kommer att ansvara för hantering av inköpsbeställningar och fakturor samt materialplanering, leveransbevakning och leverantörsutveckling. Du är ansvarig för kommunikation och återföring till kunder och leverantörer samt ansvarar för att leveranserna sker i rätt tid. I din roll kommer du ha ett stort kontaktnät och nära samarbete såväl inom som utanför organisationen. Då Siemens är ett företag som jobbar med ständiga förbättringar i sina arbetsprocesser söker vi dig som kan ifrågasätta och prova nya angreppssätt i det dagliga arbetet.

din profil

Vi söker dig som har relevant utbildning inom området samt gärna har erfarenhet av inköpsarbete inom tillverkningsindustrin. Som person är du utåtriktad, drivande och stresstålig. Du är medveten om vikten av att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. Du trivs med att arbeta i team och har lätt för att samarbeta med andra. Då tjänsten innebär många internationella kontakter kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska. Vidare är du flexibel och drivs av att jobba i en dynamisk arbetsmiljö där arbetet periodvis är intensivt. Det är mycket meriterande om du tidigare arbetat i affärssystemet SAP.

ansökningsförfarande

Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och vi tillämpar löpande urval. Du är därför varmt välkommen med din ansökan redan idag.

Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Christian Andersson-Gran på christian.andersson-gran@skill.se eller 011-19 94 69.

Vi ser fram emot just din ansökan!

om oss

Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

ANSÖK TILL JOBBET